Czekoladowe nie znaczy niezdrowe!

Większość z nas uwielbia czekoladę. I nie ma tu znaczenia wiek, płeć, status społeczny czy wykonywane zawód. Nawet zgubny wpływ czekolady na naszą sylwetkę, podkreślany przez dietetyków, nie jest w stanie powstrzymać nas przed tą słodką pokusą. Zanim utoniemy w morzu wyrzutów sumienia, warto zapoznać się z korzystnym wpływem gorzkiej czekolady na zdrowie i spróbować przygotować naprawdę zdrowe przekąski z dodatkiem czekolady.

Budyniowe co nieco
Przed snem buszujesz w kuchni w poszukiwaniu słodkiej przekąski. Zdanie „zjadłabym coś słodkiego” mogłabyś spokojnie wytatuować sobie na czole, jako zawsze aktualne. Pyszny budyń czekoladowy mogłabyś pochłonąć o każdej porze dnia i nocy. Tę tradycyjną przekąskę można przygotować samemu, zdrowiej i smaczniej. Jako bazę wykorzystaj odtłuszczone mleko, dalej postępuj tak, jak przy robieniu zwykłego budyniu czekoladowego, ale na koniec wzbogać go ciekawymi dodatkami. Jagody i ziarna chia, siekane orzechy czy ziarna słonecznika wzbogacą Twój deser o antyoksydanty i kwasy omega-3 i z pewnością bardzo pozytywnie wpłyną na Twoje zdrowie… i sylwetkę.

Zdrowe ciasteczka i batoniki? To możliwe!
Bez większych trudności przygotujesz zdrowe i chrupiące ciasteczka owsiano-czekoladowe. Zwykłą mąkę możesz zastąpić mąką kukurydzianą oraz kokosową. Pozbawisz je w ten sposób glutenu. Kawałeczki gorzkiej czekolady będą cudowną wisienką na torcie.

Zwykłe batoniki możesz zamienić na własnoręcznie wykonane batony energetyczne. Miód, gorzka czekolada, banany, płatki owsiane, mieszanka ulubionych orzechów lub pestek oraz suszonych owoców to składniki pysznych i niesamowicie zdrowych batoników, które dodadzą Ci energii zawsze wtedy, gdy będziesz jej potrzebować np. po treningu w domu czy na siłowni.

Pączki w polewie czekoladowej to prawdziwa bomba kaloryczna. Spróbuj jednak przygotować je inaczej, niż zazwyczaj. Do wykonania ciasta zamiast białej maki, możesz użyć mąki pełnoziarnistej. Nie jest również konieczne smażenie pączków na głębokim tłuszczu. Można przecież z powodzeniem wrzucić je do piekarnika. Na koniec zamiast sklepowej polewy czekoladowej pełnej rozmaitych utwardzaczy, wystarczy roztopić trochę gorzkiej czekolady i polać nią pożywny przysmak, o wiele mniej kaloryczny, niż ociekające tłuszczem pączki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *