Sposoby na pozyskanie klientów przez biura nieruchomości

Gdyby zapytać pośredników w handlu nieruchomościami, jakie są najlepsze metody pozyskiwania nowych klientów, zapewne większość z nich wymieniłaby zamieszczanie ogłoszeń w odpowiednich portalach oraz działania w ramach tzw. marketingu szeptanego, głównie polecanie danego pośrednika przez osoby zadowolone z usług. O wiele mniejszą popularnością cieszy się, np. udział w targach branżowych.

Portale ogłoszeniowe, jako źródło klientów
Niewątpliwie rynek obrotu nieruchomościami przeniósł się dziś do sieci. Internet daje po prostu ogromne możliwości. Przede wszystkim sprawia, że wyszukiwanie informacji staje się dużo szybsze i łatwiejsze. Portale nieruchomościowe stały się, więc dla potencjalnych klientów najważniejszym źródłem wiedzy na temat nieruchomości oferowanych do sprzedaży i wynajmu. I to właśnie z portali internetowych najwięcej klientów trafia do biur nieruchomości.

Natomiast zupełnie na znaczeniu straciły ogłoszenia zamieszczane w prasie. Po pierwsze ogłoszenie bardzo często staje się nieaktualne, zanim jeszcze dany numer gazety trafi do druku. Po drugie zaś dosyć zniechęcające są również koszty. Ogłoszeniodawca musi zapłacić, aby zamieścić ogłoszenie. Klient musi zaś kupić gazetę, aby je przeczytać.

Dostęp do portali ogłoszeniowych w sieci jest bezpłatny i bezproblemowy. Poza tym ogłoszenia w Internecie dużo łatwiej się przegląda. Można wyszukiwać je według konkretnych kryteriów. Nie ma konieczności czytania wszystkich zamieszczonych ogłoszeń.

Z polecenia
Bardzo duże znaczenie dla biur nieruchomości, jako źródło nowych klientów, mają klienci dotychczasowi. Siła zadowolonego klienta jest ogromna. Osoba zadowolona z usługi poleci biuro znajomym, rodzinie, kolegom z pracy. Dlatego biura obrotu nieruchomościami powinny dbać o satysfakcję swoich klientów. Jedna pozytywna opinia przekazana komuś w sposób bezpośredni, może zastąpić dziesiątki reklam. Klient staje się w ten sposób żywą reklamą, która jest najbardziej skuteczna. Oczywiście to działa również w drugą stronę. Niezadowolony klient może skutecznie psuć opinię danej agencji. Ma przecież prawo do wyrażania negatywnych komentarzy.

Jako uzupełnienie komunikacji marketingowej agencje nieruchomości powinny potraktować własną, stronę internetową. Odgrywa ona, co prawda mniejsze znaczenie, jeżeli chodzi o pozyskiwanie klientów, jednak jest dla nich świadectwem profesjonalizmu firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *